top of page
Glass Window
wave background.png

ניקוי חלונות לאחר שיפוץ




ניקוי חלונות לאחר עבודת שיפוץ משמעותית, או כל סוג של בנייה חדשה, אינו דומה לניקוי חלונות לאורך כל השנה, מכיוון שלעתים קרובות תצטרכו להסיר אבק בנייה, דבק, צבע ושברים אחרים מחלונות שזה עתה הותקנו.

בבית חדש לעולם אל תשתמשו בכלים ושיטות סטנדרטיות לניקיוי חלונות מכיוון שאתם יכולים למעשה לפגוע בזכוכית החלון כמו גם במסגרות החלונות כאשר אתם משתמשים בציוד הניקוי הלא נכון לניקוי חלונות אלה!

שימוש בכלי שוחקים, או ניסיון פשוט לנגב אבק בנייה ופסולת אחרת עם מגבות נייר יכולה למעשה לשפשף את הפסולת הזו על הזכוכית, כך שהיא תשרוט ותחתוך אותה.

זה יהיה פשוט בזבוז זמן וציוד למסות להסיר אבק בנייה סמיך ופסולת אחרת מזכוכית החלון בעזרת כלים וחומרים יומיומיים, אם אינכם מבינים את הדרך הנכונה לנקות את החלונות האלו!


כדי להבין טוב יותר כיצד לנקות חלונות לאחר בנייה חדשה או שיפוץ, נציין תחילה מעט מידע על ניקוי ראשוני לאחר בנייה חדשה, ומדוע זה שונה מניקיון ביתי רגיל, או אפילו ניקוי חלונות לאחר עבודת שיפוץ פשוטה. כאן נסביר על הפסולת שנשארת לעיתים קרובות על חלונות הבית לאחר סיום העבודה הזו, מכיוון שהדבר יסייע לכם להבין טוב יותר את הדרך הטובה ביותר לנקות חלונות לאחר בנייה חדשה או שיפוץ מאסיבי, ואיך לשמור על חלונות חדשים נקיים לאורך זמן.

מהו ניקוי ראשוני?


ניקוי ראשוני הוא דבר שונה מאוד, בניקוי ראשוני לעומת ניקוי סטנדרטי עבודות הבנייה מותירות אחריהם כמות אדירה של אבק סמיך וכבד. אבק זה נוצר כאשר עובדים חותכים ומשחיתים את מסגרת העץ לבית חדש, כמו גם מלטש קיר גבס כהכנה לצבע. מכיוון שאבק זה מורכב משרידי קיר גבס ועץ, הוא עבה ושוחק הרבה יותר מאבק ביתי רגיל. זה חשוב לזכור במהלך כל סוג של ניקוי שלאחר בנייה, שכן שפשוף אבק זה במטלית להסרתו יכול בקלות לגרד קיר גבס חדש, תריסי אלומיניום וזכוכית חלונות. אבק קיר גבס יכול להתמוסס גם אם הייתם משתמשים בסמרטוט רטוב לניקויו, ומשאירים אחריו פס לבן מכוער! זה גם לא יוצא דופן שעבודות בנייה משאירות מאחוריהן טיפות צבע שמתפצלות בכל מקום, כולל על פני זכוכית חלון! יתכנו גם כתמי שפכטל, גבס ושאר דבקים כאלה ואחרים שצריך לנקות או לגרד מזכוכית החלון; כמו בקיר גבס, ניסיון לנקות את החומרים האלה עם סמרטוט רטוב יכול להיות פירושו השארת פסים וכתמים ולהפוך את הניקוי שלך לאחר הבנייה לקשה יותר וארוך יותר. אל תסתמכו על שואב האבק הביתי והמטאטא שלכם בכדי להסיר פסולת בנייה, מכיוון שכל האבק החריף עשוי לקרוע את המסנן, החגורות והצינורות של המטאטא הרגיל שלכם, ואף עלול לפגוע במכל או לקרוע ישירות דרך שואב האבק הביתי.





הדרך הנכונה לניקוי ראשוני:

עכשיו כשאתם יודע קצת על מה מצריך ניקוי חלונות לאחר בנייה חדשה, ויודעים איזה ציוד יש לרשותכם, שימו לב לכמה טיפים כיצד להתחיל את ניקוי החלונות לאחר הליך הבנייה.

התחילו בשימוש בשואב אבק מקצועי בכדי להסיר בעדינות את כל האבק והפסולת שעשויים להיות מונחים על החלונות. אל תחזיק את צינור השואב ממש על הזכוכית, ואפילו לא השתמש במצחצח מברשת שתעבור מעל הזכוכית, מכיוון שזה יכול לשרוט את החלונות. במקום זאת, החזיקו את הצינור במרחק סנטימטר מהזכוכית והפעילו אותו לאט מעל פני החלון, והסירו כמה שיותר אבק בנייה,

שאריות דבק אחר וחתיכות, במקום לנסות למרוח את אלה או להשתמש בסמרטוט עליהם. שוב, זאת כדי להבטיח שלא תגרדו את משטח הזכוכית בזמן הניקוי, ויעשו עבודה מהירה של הסרת כל חתיכות הדבק הגדולות שתוכלו עם השואב. זה גם טוב להבטיח שהסרת את כל האבק והפסולת האחרים מעל החלונות ומסביבם; השתמשו במטאטא כדי להוריד אבק שעלול להיצמד לקירות ולנקיקים מעל מסגרת החלון, כך שפסולת זו אינה מתיישבת על החלונות החדשים שנקיים!

לאחר שניקוי האבק הזה נעשה, אם יש צבע, קלקול או פסולת דביקה כזו או אחרת על משטח הזכוכית, השתמש בסקריפר בכדי לגרד בעדינות. הקפד להחזיק את הלהב בזווית חדה כדי לגרד את פני הזכוכית, ולהחליק את הלהב מתחת לחומרים הדביקים. אתה יכול גם להשתמש בלהב הסקריפר סביב הקצוות החיצוניים של הזכוכית, ממש בתוך המסגרת, שם עשוי להיות שאריות צבע או דבק.


הימנע משימוש בסמרטוט לח בשלב זה של הניקוי; כאמור, זה יכול להשאיר אחריו פסים וסימנים אחרים. במקום זאת, השתמש בבקבוק מים וסבון בכדי להשרות היטב את פני החלון. לאחר מכן השתמשו בצד הגומי של המגב כדי לנגב בעדינות את המים האלה ואת המשקעים שמגיעים איתם. עם כל החלק על הזכוכית, נגב את קצה הגומי של המגב עם סמרטוט בכדי לנקות את המים ואת שאריות הלכלוך. המשיכו להרטיב את משטח הזכוכית לפי הצורך, אם ישנם אזורי אבק עבים במיוחד שלא ניתן לנקות בצד הגומי של המגב, השתמשו בסמרטוט והפעלו לחץ עדין מאוד כדי לנקות את המשקעים. חזרו על תהליך זה בתדירות לפי הצורך וכמות הלכלוך על החלון ואז נגבו אותו עם המגב, עד שהחלון נקי ומבריק.




מחפשים חברה מקצועית לעבודת ניקוי חלונות לאחר שיפוץ צרו קשר עוד היום וקבלו מענה מהיר להצעת מחיר וייעוץ.


734 views0 comments
bottom of page